söndag 7 september 2008

Högklassig kväll!


Kommer just från en riktigt fin jazzkonsert i kyrkan/byggarbetsplatsen Betaniakyrkan, Åbytorp. Jonas och Sofia Ottosson hade releasekonsert för nya skivan, och ganska gott om folk njöt av många bra, nya låtar och ett fantastiskt hantverk både från Sofias strupe och alla instrumentalisterna.
Känns fantastiskt att vi kan ha en sådan kväll i kyrkan, och att det funkar så bra med nya lokalen. Lite orolig var jag över ljud och akustik, men alla var överens om att detta funkar kanon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hittade din blogg via din kommentar på min egen.Väldigt trevlig läsning. Måste bara säga att jag hörde Take6 i Globen för nästan 20 år sedan. Det är fortfarande en av de grymmaste konserter jag varit på. Vi hörs och ses. /Richard Hultmar

Fredrik sa...

Rickard!
Inte för att jag behövde högre förväntningar än jag redan har, men tack ändå. Nu känns det ännu bättre.
Välkommen till Kumlapastorn.

/Fredrik