tisdag 1 september 2009

Hakuna Matata

Sitter på kontoret i kyrkan och förbereder mig inför avresa till Tanzania i morgon kväll. Jag har fått förmånen att hänga med på en träff med EFK-missionärer norr om Dar es Salaam, och mitt uppdrag är att undervisa vid ett antal tillfällen. Väldigt spännande och utmanande, måste jag säga. Vi får se hur det går med bloggandet under den dryga veckan i Tanzania, annars kommer update efter hemkomsten.

Jag säger som jag sagt många gånger här på bloggen: Det känns fantastiskt att få vara med i ett sammanhang som EFK där missionsfrågorna är ständigt närvarande. Mission handlar om att möta hela människan och kämpa för allt från rent vatten och läskunnighet till församlingsplantering och bibelöversättning.
Om du vill känna på dessa frågor lite närmare är EFK:s internationella sida en bra början.

2 kommentarer:

Anton Fagerstedt sa...

Ha en skön resa. Är själv född i Tanzania och är skapligt avundsjuk på dig.

Fredrik sa...

OK, det visste jag inte. Jo, det ska bli spännande. Mitt första besök på de breddgraderna, så jag är förväntansfull. Nu drar jag!