onsdag 4 februari 2009

Små barn

Jag kan fortfarande återkalla känslan från de två ögonblick då våra barn föddes. Redan innan vi väntade vårt första barn köpte vi boken "Ett barn blir till", och konstaterade att det är mycket som ska stämma för att det ska blir rätt...
Så småningom föddes Jonna, och tre år senare kom Emil. Gång efter annan har det slagit mig att det inte är självklart att få barn. Man skaffar dem inte, man får dem. De är inte en rättighet, utan en gåva Gud ger.

Ikväll är mina tankar och böner hos Marcus Birro, som bloggar utlämnande och vackert både här och här, och hans tjej Jonna, som bloggar lika tjusigt här. I morgon bitti ska bebisen plockas ut med kejsarsnitt, efter en smärtsam resa med två döda spädbarn och nu en komplicerad graviditet.
Barn är en gåva, och som sagt, jag minns fortfarande de där dagarna för 13 och 16 år sedan. Det var några av de starkaste upplevelser jag haft av vem Gud är och vad Han kan.

Gode Gud, måtte det gå vägen i morgon...

Inga kommentarer: