lördag 15 augusti 2009

Dags att knyta ihop semestersäcken

Nedräkningen har börjat, och på måndag är jag åter i selen efter en riktigt skön semester. Vi har hunnit med lite av varje under ledigheten, och väldigt mycket blev väldigt bra.
På höjdarkontot finns mycket att välja på: Veckan på Kreta var fantastisk på många sätt. Vi i familjen reagerar lite olika på värmen, och själv får jag nästan aldrig nog. Kreta lär ha sommar mellan mars och november, och i övrigt är det att jämföra med svensk vår. Skulle jag kunna stå ut med...


En annan höjdare var självfallet U2-konserten på Ullevi. Första kvällen ansågs allmänt vara lite lam, men när vi var där andra kvällen var de grymma. Vi hade tur med låtlistan, som i och för sig aldrig skäms för sig, men vi prickade några riktiga russin. Scenen var totalt grym, ljudet bra, och killen som sjöng gjorde inte heller bort sig :)
Det enda lilla minuset med semestern är att jag gärna sett solen lite mer. Kan personligen inte få nog av baddagar vid ex-vis Hargebaden. En god bok, drygt 20 grader i vattnet, en kopp kaffe och goa mackor - vad mer kan man begära av livet? Borde också ha målat förrådet sista veckan, men det regnade bort. Det är dock en motgång jag kan leva med :)

Nåväl. Efter en så go semester blir det riktigt kul att börja göra lite nytta på måndag.

3 kommentarer:

Linda Fintling sa...

Välkommen tillbaka! Kul att höra lite rapportering från semestern. Ses inom kort...

Fia sa...

Ja, en hel regn fick vi. Själv blir jag helt svag när det är riktigt varmt, det är inte mitt väder. Nej ge mig en klar septemberdag med sol, "hög" luft och en försiktig skiftning i trädkronorna. Ahh..
Nästa sommar ska jag boka lite sol och se till att vi ses på västkusten.

kram från
kusin Fia

Fredrik sa...

Visst. Det finns fantastiska höstdagar - jag kan till och med sträcka mig till en och annan sjysst vinterdag. Men en svettig, gassig strandupplevelse slår allt i min värld.
Låter bra med träff på västkusten. Vi kommer!
Har ni vägarna förbi gnällbältet är det bara att höra av sig. Här finns både fika, middagar och övernattning om det behövs.

Allt gott!

/Fredrik