tisdag 23 juni 2009

Fotbollsjakt

Kom hem ikväll lagom till att hinna fixa en fika och sjunka ner vid U21-fotbollen, men det sket sig. Ungdomarna har filmkväll och kompisar i TV-rummet.
Fick då för mig att jag skulle köpa en match på TV4 Anytime - en betaltjänst på nätet. Funkade kanonbra hela vägen via registrering till betalning, ända tills jag skulle börja kolla. Då var det tekniskt fel. Supportsamtal, mail mm för att få tillbaks pengarna jag betalt för ingenting, och allt slutade med Ralf Edström på radions P4. Bittert på nåt sätt... Härligt med svensk seger, dock!

Har sent omsider begått premiär på Facebook efter att tidigare varit väldigt sval inför detta. Skälet och farhågan håller på att besannas: Man kan inte låta bli att gå in och kolla. Hela tiden.
Sedan är det ju lite småkonstigt. Vi har i vår kyrka gång efter annan pratat om hur viktigt det är att tillhöra en liten cellgrupp (en gemenskapsgrupp där man delar livet ihop, ber, fikar, umgås...), eftersom man inte kan ha nära relationer med 150 personer.
På FB däremot, kan folk ha 700 vänner...
Kul är det dock.

4 kommentarer:

Angela sa...

Du missade en fantastisk match. Pojkarna var grymma! Och domaren var kass.

Fredrik sa...

Jag förstod att den var grym. Har sett målen på nätet, men det är ju som vanligt: sport i efterhand funkar helt enkelt inte så bra.
Annars är allfootballgoals.com en skänk från ovan när man missat godbitarna.

Henrik Beiron sa...

Delar dina känslor inför Facebook. Tidstjuv, konstigt sätt att umgås och allt sånt... Men ändå kul mitt i allt. Frun är dock fortsatt skeptisk. Enda pluset hittills för henne var när vi tittade på medlemmarna i Teen Challenge Sverige gruppen. Då återsåg hon några gamla vänner där. Så det är kanske bra som ett komplement - bara det inte tar över...

Fredrik sa...

Henrik!
Inte heller min fru är övertygad. Hon är i samma fas som din, och börjar så smått inse värdet i att hålla kontakt med gamla bekanta. I deras ålder börjar ju det bli en viktig fråga :)