fredag 29 augusti 2008

Dags att börja ladda

Jag fortsätter funderingarna om makt och andlighet en annan dag. Hinner inte nu. Men det börjar bli dags att ladda upp inför höstens musikupplevelse. Jag är lycklig ägare till biljetter till Take 6 konsert i Stockholm i oktober. Minns fortfarande första gången jag hörde dem på skiva. Ett av mina verkliga "defining moments" när det gäller musik. Någon hade pratat om en ny grupp grymma, svarta killar som sjöng a capella, men det jag hörde när samma någon satte på mig ett par hörlurar liknade inte något annat. De får andra a capella-grupper (läs Real group) att framstå som försiktiga adepter från kulturskolan. Har i 20 år drömt om att se dem live. Nu är det på gång. Känn till exempel på denna!

2 kommentarer:

The Hawk sa...

Vad kan jag säga, holy moses typ, jag inser att det det finns gott om artister som gått mig alldeles förbi. Tack Fredrik för att du visar mig ett par av dem. H.

Fredrik sa...

Visst är de grymma? Denna låt är ju lite speciell - inget man nynnar i duschen precis - men det finns andra guldkorn. Jag återkommer med mer Take 6 och annat smått och gott.

Fredrik