söndag 11 oktober 2009

Söndag förmiddag och framtiden

Idag har vi firat gudstjänst i Betaniakyrkan under rubriken "Se på Jesus". Rebecka, en av våra medlemmar, inledde gudstjänsten med att gå på lina i kyrkan, och vi försökte illustrera hur viktigt det är att fästa blicken på rätt sak, eller på rätt person för att klara ut livet utan att tappa balansen. Vi läste från Johannesevangeliet kapitel 6 att "Alla som ser sonen och tror på honom ska ha evigt liv." Om du vill kan du lyssna till predikan här.

I avslutningen av gudstjänsten meddelades det att jag sagt upp min tjänst i Betaniakyrkan, och att vi kommer att flytta till Linköping. Jag har tackat ja till kallelsen att bli pastor och föreståndare i Ryttargårdskyrkan. Exakta tidsplanen är inte klar, men vi räknar med att vara på plats någon gång i början av 2010.
För oss som familj har detta varit en spännande, men också tuff process. Det är inte alldeles enkelt att bryta upp från vänner, församling, arbete mm och börja på nytt i en ny stad, och ett sådant här beslut sitter inte utanpå. Vi känner ändå att detta är rätt, och ser med glädje och förväntan fram emot det som väntar i Linköping.

Jag återkommer i dagarna ang den dröm jag när angående den lokala församlingen. För mig är det ingen liten sak.
Inser för övrigt att Kumlapastorn inte är något hållbart namn i längden. Får grunna på det...

3 kommentarer:

Henrik Beiron sa...

Grattis till er! Vad spännande! Förstår att det inte varit något lätt beslut. Man vet ju alltid vad man har, men inte vad man får. Tror dock att det kommer bli bra för er.Vet att ni har två trogna supporter på plats redan :-) Ha det gott /Henrik

Anonym sa...

Vad skönt att ni landat i ett beslut. Jag vet att det är myckety som spelar in i en sådan process. Välkomna till Linköping och Östergötland. Vi ses på medarbetardagarna i november.

Christer Roshamn
Motala

Thomas Arvidsson sa...

Grattis och lycka till.